Jak se mohly děti z 8.B samy přesvědčit, hudební italština není úplně totožná se spisovnou podobou jazyka, nýbrž z ní vychází a v mnohém se jí podobá. Také zjistily, že k cizímu jazyku musíme přistupovat intuitivně, vycházet z dosavadních zkušeností – třeba i z jiných vědních oborů – např. z fyziky. Hudební accelerando znamená zrychlovat. Pomohli si učivem o akceleraci – zvýšováním rychlosti. Dále je nutné projevit aktivní přístup a snahu porozumět. Pak už nám nic nebrání a vše jde jako po másle. Tento přístup, který mohou aplikovat u jakéhokoliv cizího jazyka, si dnes žáci 8.B sami vyzkoušeli.
A co by to bylo za učení bez vůně a chuti Itálie? Po dobře odvedené práci jsme si pochutnali na teplých pizza tyčinkách s nivou, slaninou a česnekem.
Podívejte se spolu s námi, jak nám to pěkně šlo !!
text: Mgr. Renata Haplová
foto: Ladislava Novotná