Pokud víš o spolužákovi, kterému je ve škole ubližováno, můžeš zcela anonymně sdělit jméno takové osoby prostřednictvím internetové aplikace a zabránit tak rozvíjející se šikaně na samém začátku. Po kliknutí na odkaz www.nntb.cz, tlačítko JSEM STUDENT a tlačítko VYHLEDEJ ŠKOLU zadej celý název "Základní škola Vsetín, Luh 1544, klikni na tlačítko POKRAČOVAT, vyplň požadované údaje a klikni na ODESLAT. Odpovědné osoby na škole se začnou upozorněním neprodleně zabývat.

 

Schránka důvěry na odkazu

 

SCHRÁNKA DŮVĚRY
Kotva
PROJEKTY GRANTY
NEPŘEHLÉDNĚTE
Námořnický tábor
15.3.2024

info

Prázdninový provoz školní družiny
8.3.2024

Přihlášení

Jsem deváťák!
10.1.2024

aktuální info

Bakaláři

Pokladna

Školní e-mail

Moodle

Florbalová akademie

Školní televize a časopis

Školní knihovna

Mapa webu
A
A
A

Projekt Dynamická inkluze vstupuje do své poslední třetiny

Vloženo: 16.12.2019 | Zobrazeno: 251x
Projekt Dynamická inkluze probíhající v šesti školách našeho kraje s centrem kolegiální podpory při ZŠ Vsetín – Luh, vstupuje do posledního, třetího roku. Naším mottem je DYNAMICKÁ INKLUZE a jsme moc rádi, že první pozitivní výsledky tohoto projektu jsou viditelné.

V září 2017 vyšla v platnost novela školského zákona, která mimo jiné upravuje podmínky vzdělávání v ČR.  V této době se velmi intenzivně začal skloňovat pojem inkluze ve školství – tedy stav, kdy jsou do běžné výuky zařazovány také děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Téma inkluze od počátku vyvolává mezi širokou veřejností rozporuplné reakce. Jedni jsou pro a jiní proti. Argumentů na jedné i druhé straně je spousta.  Nepopiratelnou pravdou je, že jsou kladeny mnohem vyšší nároky na samotné učitele.

Projekt Dynamické inkluze přichází s pomocí  pro učitele, kteří mají ve třídě děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Základem je dobře připravit učitele na novou formu práce se skupinami žáků, kdy každá z nich má jinou dynamiku, jinak reaguje na podněty a vyžaduje odlišný přístup a způsob práce.  V listopadu 2017 se rozběhl tříletý projekt, který bychom Vám rádi krátce představili.

 

Projekt Dynamická inkluze probíhající v šesti školách našeho kraje s centrem kolegiální podpory při ZŠ Vsetín – Luh, vstupuje do posledního,  třetího roku. 

Na samotném počátku projektu byli zapojení pedagogové seznámeni s již existujícími produkty diagnostiky určenými pro školy a školská zařízení. Všichni měli možnost si je vyzkoušet a následně s pomocí odborníků interpretovat svůj vlastní „profil učitele“.  Pedagogům byly vysvětleny základní principy práce s diagnostickou metodou určenou pro jednotlivce a skupinu a její možnosti a přínosy.

 

Na pravidelných workshopech v jednotlivých centrech kolegiální podpory se pedagogové společně s lektory metody, psychology a speciálními psychology učili s profily třídních skupin i učitelů pracovat a analyzovat výstupy. Učitelé velmi rychle pochopili výhody práce s přesnými a často novými informacemi, které přináší diagnostika.

Mohlo by se zdát, že diagnostická metoda poukazuje na nedostatky učitelů a jejich chyby, ale není to tak.  Metoda dává pedagogům užitečné informace o tom, jaké jsou jejich silné stránky, o které se mohu opřít, jaká jsou rizika, s nimiž se musí počítat a o nichž je dobré vědět. Také přináší informace o tom, jak funguje skupinová dynamika třídy a jaký způsob práce a komunikace je pro skupinu vhodný. Poukazuje na to, kde jsou rizika skupiny a jak mohou učitelé se třídou pracovat v její prospěch.

Projekt Dynamická inkluze je tříletý a končí v říjnu příštího roku. V současné fázi se účastníci projektu soustředí především na profily konkrétních tříd, a jejich vývoj v čase.  Zaměřují se na konkrétní problémy skupin, proměny a interpretaci změn, které souvisejí s postupem žáků do vyššího ročníku, nebo s přechodem na druhý stupeň základní školy. Zabývají se problematikou změny atmosféry vztahů ve třídách např. po odchodu žáků do škol víceletých gymnázií. Učitelé dostávají od psychologů působících v projektu také podpůrné informace o vývojových obdobích a zákonitostech individuálního vývoje dětí. Řeší se také spolupráce v pedagogických sborech, různé pedagogické styly a metody jejich práce. Nejdůležitější v celém projektu je ale pozitivní přínos pro samotné pro žáky.

Naším mottem je DYNAMICKÁ INKLUZE a jsme moc rádi, že první pozitivní výsledky tohoto projektu jsou viditelné.





Úvodní foto zdroj: 
http://www.dynamickainkluze.cz/about-us/


Dále ilustrační foto.










Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.
Marketingové cookies
Marketingové cookies sledují návštívené stránky uživatele a jsou využívané k cílené reklamě u služeb jako je např. Facebook, Seznam nebo Google.